Vraag & Antwoord

Hebt u een vraag? De kans is groot dat u het antwoord hierop al tussen eerder gestelde vragen van klanten zult vinden. Mocht dit niet het geval zijn of er toch iets niet helemaal duidelijk zijn of bijvoorbeeld geen volledig uitsluitsel geven in uw geval, dan kunt u natuurlijk altijd even contact met ons opnemen.


Wij streven er altijd naar uw vraag, ook in het weekend, binnen 48 uur te beantwoorden. U ontvangt altijd een reactie van ons op uw vraag. Indien reactie toch uitblijft, verzoeken wij vriendelijk uw Spamfolder te controleren als u deze per email gesteld heeft.


We staan voor u klaar.

Veel gestelde vragen


  • Doet de behandeling pijn?

    Het aanprikken van de oorschelp gebeurt met flinterdunne naaldjes. Die veroorzaken nauwelijks een pijnprikkel. Te vergelijken met de prik van een mier. De verblijfsnaaldjes zijn iets venijniger bij inbrengen. Maar die prikkel zakt meteen weer weg. 

    Indien u erge angst voor prikken heeft of erg pijngevoelig bent bespreek dit aub met ons. Er zijn altijd behandelmogerlijkheden zonder prikken.

    Dieren worden door ons nooit geprikt!



  • Moet ik mij uitkleden voor de behandeling?

    Nee, u hoeft zich niet uit te kleden voor een behandeling in onze praktijk. Mocht er acupunctuur op lichaamspunten worden toegepast dan zal dat op onderbenen of onderarmen zijn. 

  • Welke gegevens heeft u nodig van mij?

    Alvorens tot behandeling over te kunnen gaan hebben wij nog enkele gegevens van u nodig als patient om zodoende de slagingskans te optimaliseren & tevens het risico op nadelige gevolgen e/o bijwerkingen nav een gekozen behandelmethode  zoveel mogelijk uit te kunnen sluiten.


    Voorafgaand aan/ tijdens het maken van uw (eerste )behandelafspraak zal uw behandelaar in een persoonlijk gesprek met u uw wensen en bijzonderheden bespreken.

    Geeft u aub aan ons door welke medicijnen en supplementen u gebruikt. Vooral het gebruik van bloedverdunners is voor ons erg belangrijk!!


    De door u verstrekte gegevens vallen onder het beroepsgeheim & worden alleen met de patient doorgenomen. Nalaten van relevante gegevens word ten sterkste afgeraden, zelfs als deze als beschamend worden ervaren. De werking van de behandeling kan hierdoor ook teniet worden gedaan & zelfs ten nadele voor u als patient uitpakken. Met onze 10+ jaar aan ervaring kijken wij niet snel meer ergens van op. Niets menselijks is ons vreemd!.


    Al de informatie die u als patient aanlevert is strikt persoonlijk en word behandelt zoals deze onder geldende Wet op Privacy- & patientgegevens zoals die in de Nederlandse wet vastgelegd zijn. Onder geen enkel beding zullen deze dan ook zonder nadrukkelijk & schriftelijke toestemming van u als patient op enigerlei moment met derden worden uitgewisseld of gedeeld.


    Uitgebreide informatie hierover kunt u nalezen in onze geldende Algemene Privacyverklaring.

  • Behandelen jullie ook thuis of op locatie?

    Indien u onmogelijk in staat bent om naar de praktijk te komen, dan willen wij bij uitzondering naar u thuis komen. Echter het onderzoek en de behandeling in de praktijk zijn van veel betere kwaliteit. Houdt u daar dus rekening mee. Graag denken wij met u mee over de mogelijkheden.

    Onze Contactgegevens vind je onderaan de pagina of klik hier voor het contactformulier.

  • Is jullie praktijk toegankelijk voor mindervaliden?

    Onze praktijk te Oss is moeilijk toegankelijk voor minder validen. Dit vanwege de aanwezigheid van een trap naar de eerste verdieping. De praktijk in Herkenbosch bevindt zich op de begande grond met een eigen toegang vanaf de straat.

    Parkeren voor de deur is bij beide praktijken goed mogelijk.


    💡Heeft u hulp nodig bij het in of uitstappen? Laat dit dan tijdig even weten of al tijdens het maken van een afspraak. Dan zorgen wij dat er iemand voor u klaar staat ter ondersteuning.



  • Kan ik mijn afspraak nog verzetten of afzeggen?

    Nood breekt wet. Als u een goede reden heeft voor annulering van uw afspraak zal er mild mee worden omgegaan en proberen we te komen tot een nieuwe afspraak. Annuleren van uw afspraak kan uitsluitend telefonisch of per WhatsApp gedaan worden.


    Voor vragen kunt u contact met ons opnemen middels de gegevens onderaan de pagina of klik hier om naar het contactformulier te gaan.

  • Ik heb klachten of bijwerking, mogelijk nav de behandeling. Wat nu?

    Enige pijn of roodheid aan de oorschelp kan worden geaccepteerd. Ook het slapen op de aangeprikte zijde kan wat overlast geven. Maar in de regel valt dit erg mee.

    U kunt moeheid ervaren na de behandeling. Advies is altijd om wat extra water te drinken en indien mogelijk wat meer teogeven aan die moeheid. Uw herstellend vermogen is gestimuleerd. En herstel vergt energie van u. 


    Na inname van homeopatische middelen kan er sprake zijn van een "eerst-verergering". Dit is een normaal verschijnsel in de homeopathie. Maar moet binnen enekel uren voorbij gaan.

    Bloesemremedies kennen geen bijwerkingen. Maar kunnen wel veel emotionele ballast losmaken. Huilbuien en tijdelijke introvertie kunnen het gevolg zijn. U wil graag even met rust gelaten worden. Dat gaat voorbij binnen een dag of hooguit enkele dagen.


    Uw behandelaar zal voorafgaand en tijdens de behandeling op mogelijke symptomen die te verwachten kunnen zijn wijzen zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

    Deze mogen niet nog lang na de behandeling aanhouden of toenemen. Mocht dit bij u toch het geval zijn, neemt u dan zsm contact met ons op.


    Blijf vooral niet met deze klachten rondlopen maar neem bij ernstige levensbedreigende symptomen altijd direct contact op met uw huisarts. Wij zijn geen vervanging van de reguliere medische zorg. Wij proberen er een aanvulling op te zijn !.

  • Wat zijn jullie openingstijden?

    Wij behandelen naar wens op een voor u best passende dag & tijdstip. Wij zijn niet gebonden aan openingstijden. Ook in het weekend of op feestdagen kunnen wij voor u klaar staan, maar altijd in onderling overleg. De benodigde gegevens om een afspraak in te plannen vind je onderaan deze pagina.


    Of klik hier om meteen naar het contact formulier te gaan.

  • Ik heb een vraag die er niet tussen staat..

    Zit je na het doorlezen van onze website toch nog met een vraag of is er iets niet helemaal  duidelijk, neem dan contact met ons op.

    Je vind onze contactgegevens onderaan de pagina of klik hier om meteen naar het contactformulier te gaan. 


    Wij streven er naar binnen 48 uur te reageren met een antwoord op je vraag. 

Share by: